nedeľa 10. februára 2013

Ako sme začali "spájať" triky

Neviem prečo ma to nenapadlo skôr. Spájať triky ktoré už Teddy ovládal a vytvoriť tak celkom nový cvik? Je to omnoho rýchlejšie a niektoré cviky vyzerajú naozaj efektne. V nasledujúcom tréningovom videu  uvidíte len útržok z cvikov ktorú môžu týmto spôsom vzniknúť.








Moje narýchlo spísané nápady trikov ktoré by sa mohli spojiť:


- Plazenie + slalom
- Krívanie + obiehanie psovoda
- Poklona + mŕtvolka + plazenie (psík má zdvihnutý zadok, hlavu položenú nabok a "šúcha sa po nej")
- Syseľ/popros + hanba
- Cúvaj + poklona
- Poklona + kríženie labiek
- Panák/postavenie sa na zadné labky + otočky



                                                              (popros - panák - popros)



                                                            (kríženie labie + mŕtvolka)

Alebo iný typ spájania trikov:
- Výskok na chrbát + popros/otočky/sadni/ľahni, poklona...
- Montáž na nohách + popros
- Mŕtvolka + hanba
- Poklona – ľahni – poklona (psík dvíha a ukladá na zem zadok)
- Popros – panák - popros (toto je podľa mňa okrem iného aj skvelý cvik na posilňovanie a udržiavanie stability)
- Stojka o stenu + nose touch (tieto dva cviky som spojila konkrétne pre problém, kedy Teddy pri stojke drží hlavu tak aby sa na mňa pozeral a práve preto sa v stojke dlhšie neudrží a zadok mu padá po pár sekundách na zem)
- aport + rôzne cviky (otočky, chôdza pri nohe, popros, preskoky...)
- a dá sa povedať, že Teddyho som naučila podanie 2 (bočných) labiek naraz rovnako len tým, že som spojila dva cviky: podanie ľavej prednej a ľavej zadnej labky

.... a mnoho ďalších cvikov :)


A ako spájať triky? Ako si vybrať cviky ktoré spojiť?

V prvom rade je veľmi dôležité a to pri učení akéhokoľvek nového cviku, aby ste si poriadne premysleli ako má výsledný cvik vyzerať. Ak máte dané cviky poriadne utvrdené psík to veľmi rýchlo pochopí a viac menej stačí len povedať povely (prípadne ukázať posunkom) na dané cviky, prípadne ho istým spôsobom usmerniť, pomôcť mu.  

 Taktiež je dôležité aby ste hneď ako prvý povel nespojili veľa cvikov naraz, úplne stačí keď spojíte dva a až keď bude dostatočne utvrdený pridať ďalší. A samozrejme za každý správny pokus treba psíka poriadne vychváááliť! :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára